معرفی اپ TouchRetouch؛ حذف‌کننده حرفه‌ای افراد و اشیاء ناخواسته از تصاویر

سه شنبه , 21 اردیبهشت 1400 11:47

معرفی اپ TouchRetouch؛ حذف‌کننده حرفه‌ای افراد و اشیاء ناخواسته از تصاویر

قرار گرفتن افراد یا اشیاء ناخواسته در کادر می‌تواند گاهی اوقات صحنه‌های جالب و استثنایی خلق کند؛ اما در بیشتر مواقع، چنین پدیده‌ای فقط باعث خراب شدن عکس می‌شود و تمرکز بیننده را از سوژه‌ی اصلی دور می‌کند. حتی عکاسان حرفه‌ای هم ممکن است دچار چنین مشکلی شوند. ولی خوشبختانه برای حل این مشکل ابزارهایی پیشرفته‌ در برنامه‌های حرفه‌ای ویرایشگر تصویر مانند فتوشاپ وجود دارند. 

اما آیا می‌شود بدون استفاده از چنین برنامه‌هایی اقدام به حذف سریع موارد ناخواسته در گوشی کرد؟ طبیعتا اینطور نیست. اگر از موبایل استفاده می‌کنید، شاید اپلیکیشن TouchRetouch به کارتان بیاید که به صورت تخصصی برای حذف المان‌های نامطلوب در تصاویر طراحی شده است.

کار سختی است که در محیط‌های شهری و شلوغ عکاسی کنید و رهگذرها، سیم‌های برق، علائم راهنمایی و سطل‌های زباله در قاب نباشند. اما به کمک محصول محبوب استودیوی Adva Soft به راحتی می‌توانید موارد گفته شده را از تصاویر خود حذف کنید. 

در برخورد اول، سادگی محیط TouchRetouch می‌تواند کاربران غیرحرفه‌ای را به خود جذب کند. بعد از ورود به اپ می‌توانید اقدام به انتخاب تصویر از گالری خود کنید یا آموزش کار با ابزارها را ببینید. ابزارهای اپلیکیشن در چهار دسته‌ی کلی قرار می‌گیرند که ناوبری میان آن‌ها به سادگی امکان‌پذیر است.

ابزار Object Removal برای حذف اشیاء و افراد در نظر گرفته شده که بعد از انتخاب سوژه‌ی مورد نظر و حذف آن، فضای خالی به صورت خودکار و هماهنگ با سایر بخش‌های تصویر، پُر می‌شود. قابلیت Line Removal هم برای حذف خطوط ناخواسته و برش‌دهنده‌ی تصویر مانند کابل‌های برق کاربرد دارد. 

ویژگی Quick Repair می‌تواند به حذف و ترمیم لکه‌ها در تصاویر پرتره کمک چشمگیری کند. و در نهایت ابزار Clone Stamp امکان تکرار بخشی از تصویر را امکان‌پذیر می‌کند. پس از پایان ویرایش می‌توانید در سه فرمت مختلف با رزولوشن و کیفیت‌های متفاوت خروجی تهیه یا به صورت مستقیم اقدام به اشتراک‌گذاری آن کنید.

اگر از طرفداران پروپاقرص عکاسی با گوشی هستید یا عادت به اشتراک‌گذاری تصاویر در شبکه‌های اجتماعی دارید، اپلیکیشن TouchRetouch می‌تواند ابزاری کاربردی و سریع برای ویرایش و حذف موارد نامطلوب باشد.

اگرچه نمی‌توان قابلیت‌های یک برنامه‌ی حرفه‌ای مانند فتوشاپ را از یک اپ چند مگابایتی گوشی انتظار داشت، اما توانایی‌های آن برای بسیاری از کاربران کافی به نظر می‌رسد و می‌تواند تصاویر اینستاگرامتان را جذاب‌تر جلوه دهد. اگرچه برنامه‌ به صورت رایگان عرضه نشده اما می‌توانید نسخه‌ی ماد شده را از سایت‌های داخلی دریافت کنید.