گوگل می‌خواهد فضای جدیدی با یک مرکز سخت افزار در سیلیکون ولی راه‌اندازی کند

يكشنبه , 17 مرداد 1400 15:33

گوگل در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک فضای جدید در سیلیکون ولی است که شامل یک مرکز برای محصولات سخت افزاری این غول جستجوی اینترنتی هم می‌شود.

از سال ۲۰۱۸ گوگل بیش از ۳۸۹ میلیون دلار برای زمینی در شمال «سن خوزه، کالیفرنیا» هزینه کرده و همین موضوع نشان می‌دهد که برنامه‌های ویژه‌ای برای این منطقه داشته است. طرح‌های اولیه منتشر شده توسط CNBC به عنوان یک مرکز تحقیق و توسعه ثبت شده و مرکز جدید گوگل برای عملیات سخت‌افزاری و یک پردیس فناوری جداگانه که برای عموم قابل دسترسی است را نشان می‌دهد.

پردیس فناوری جدید غول فناوری که «Midpoint» نامیده می‌شود، شامل پنج ساختمان اداری خواهد بود که توسط پل عابر پیاده به یکدیگر متصل می‌شوند. بر اساس چندین سند برنامه‌ریزی، این ساختمان در مجاورت سه ساختمان صنعتی شرکت قرار خواهد گرفت که برخی عملیات مربوط به بخش سخت‌افزاری آن از جمله محصولات Nest را انجام می‌دهند. همچنین طبق این اسناد، ۲۰ درصد از ساختمان برای بخش‌های اداری و ۸۰ درصد برای بخش‌های تولید، ذخیره‌سازی، توزیع و سایر اهداف تعیین شده‌اند.

اسناد ارائه شده همچنین نشان می‌دهند که گوگل از سال ۲۰۱۸ برای ساخت پردیس فناوری Midpoint برنامه‌ریزی کرده است.

گوگل هنوز نسبت به این گزارش واکنشی نشان نداده اما طبق گفته‌های اخیر مدیران این شرکت، ایجاد فضای بیشتر برای خدمات سخت‌افزاری کاملا منطقی به نظر می‌رسد. «ریک استرلو»، مدیر بخش سخت افزار گوگل اخیرا گفته بود این شرکت آماده است تا سهم بازار سخت‌افزار بیشتری به دست آورد. همانطور که در گزارش‌های اخیر منتشر شده بود، گوشی‌های پرچمدار گوگل در مقایسه با اپل و سامسونگ سهم بازار بسیار کمتری دارند.

گوگل هنوز زمان مورد انتظار خود برای کامل شدن پروژه Midpoint را اعلام نکرده. در اسناد برنامه‌ریزی منتشر شده همچنین به ساخت یک «مرکز تبادل سفر» دو طرفه، پارکینگ دوچرخه و مجوز تردد برای کارکنان اشاره شده است.